Nieuwe webteksten met ’n beperkt budget

Webteksten budget

Het is net als met ’n verbouwing. De uitbouw laat je plaatsen door professionals. Het laminaatje leggen en de muur schilderen, dat doe je lekker zelf. Bespaart geld.

Zo ook bij een nieuwe website: het webdesign besteed je uit, maar die teksten? Tsja. Toch wel duur, zo’n tekstschrijver. En eigenlijk is je geld al op gegaan aan die webdesigner…

Je hebt alleen wél webteksten nodig. Dan heb je 3 opties:

 
 

Je kunt ze zelf schrijven

Ja duh.

Maar dat kost je waarschijnlijk uuuren tijd. En of ze dan echt goed zijn?

Toch kan het best slim zijn om je teksten zelf te schrijven als je een beperkt budget hebt. Gewoon zodat je iets op je website hebt staan. Kan je ondertussen doorsparen voor die tekstschrijver.

Heb je een beetje aanleg voor schrijven? Kijk eens hoe ver je komt.

Neem een dagje om je in te lezen in SEO en webteksten schrijven. Dan weet je nog lang niet alles, maar wel genoeg om ’n poging te wagen.

 
 

Je kunt ze zelf schrijven en laten redigeren

Kijk, hierom is het handig als je zelf al teksten geschreven hebt: dan lever je ’t hele zooitje in bij een tekstschrijver en die maakt er een leuk, SEO-proof verhaal van.

Zo blijf jij binnen je budget, want teksten laten herschrijven is voordeliger dan from scratch laten schrijven.

Zijn hier ook nadelen aan? Ja, want een tekstschrijver schrijft niet alleen goed, maar denkt ook goed na over de indeling en inhoud van je website.

Dat loop je mis bij herschrijven. Want dan heb jij de indeling en inhoud al bepaald. De tekstschrijver verbetert de SEO en maakt er een goedlopend verhaal van, maar zal je teksten niet radicaal omgooien. 

 
 

Je laat ze toch schrijven door ’n tekstschrijver

Zelf schrijven kost een hoop tijd. En die heb je eigenlijk niet. Daarom wil je het toch uitbesteden.

Met een klein budget is het dan verleidelijk te zoeken naar de goedkoopste tekstschrijver.

Tip van mij: doe dat niet.

Je kunt héle goedkope tekstschrijvers vinden. Die voor ’n paar tientjes je hele website van teksten voorzien.

Weet je wat je dan krijgt? Spijt.

Dan krijg je SEO teksten die alléén voor Google zijn geschreven en niet voor je lezers. Of er is juist helemaal niks met SEO gedaan. En die teksten? Suf. Onpersoonlijk. Zouden zó op de website van je concurrent kunnen staan.

Je kunt beter iets meer investeren. Want je wil webteksten die voor je werken. Die klanten binnen halen, die je website goed in Google laten scoren, teksten die passen bij jou en je bedrijf.

Reken eens uit hoe veel extra klanten je nodig hebt om die investering de moeite te maken. Stel dat ’n goede tekstschrijver jou 450 euro extra kost. En je hebt 5 klanten méér nodig om het verschil met Gerrit Goedkopie goed te maken. Dat klinkt haalbaar, toch? En elke extra klant ná die 5 is meer omzet voor jou. Goede webteksten verdienen zich heel snel terug.

 
 

Kost dat je toch te veel?

Dan is optie 2 je beste keuze: zelf een opzetje schrijven en dat laten redigeren. Weet je zeker dat die teksten doen wat ze moeten doen: je website vindbaar maken en je lezers overtuigen. 

PS: Volgens mij zijn wij tekstschrijvers best aardig. Als je echt met budgetproblemen zit, vraag dan wat er mogelijk is. Strooi met wat complimentjes, vinden we leuk. Vaak valt er dan wel iets te regelen.

2019-03-01T10:25:12+02:00